O diecie

Witamy!

Chcesz schudnąć, a nie lubisz liczyć kalorii? Byłaś/eś na wielu dietach, ale kilogramy po czasie wracały? Nie chcesz się alienować od reszty rodziny czy znajomych po raz kolejny odmawiając zjedzenia wspólnego posiłku, tortu, lodów? Nie możesz wytrwać na żadnej diecie, bo nie wyobrażasz sobie życia bez czekolady czy pierogów? Chcesz wiedzieć czy odżywiasz się zdrowo i racjonalnie?


W poszukiwaniu diety skutecznej, wygodnej, ciekawej i zdrowej postanowiliśmy stworzyć dietę punktową, gdzie zamiast kalorii - liczymy punkty. Ta innowacyjna dieta, oparta na racjonalnym układaniu posiłków pozwala bezpiecznie schudnąć około 0,6-0,8 kg tygodniowo, nie stawiając Twojego życia na głowie. Koniec z liczeniem kalorii, jedzeniem samych warzyw, chudego mięsa, koniec wyrzeczeń, głodówek, katorgi i nudy.


Z naszą dietą sam/a decydujesz o tym co jesz!

Pomożemy Ci spojrzeć na odchudzanie w zupełnie inny sposób. Nie musisz niczego liczyć, my zrobimy wszystko za Ciebie. Damy Ci dostęp do bazy ponad 900 produktów, z których możesz samodzielnie komponować swoją dietę. A dla tych, którzy mają mniej czasu lub ochoty na samodzielne układanie diety - stworzyliśmy gotowe zestawy na każdy posiłek.


Skąd się wzięła ta metoda i kto konkretnie za nią stoi?

W tworzeniu tego programu uczestniczyła grupa specjalistów ds. żywienia, instytucji zajmujących się problematyką zdrowia i odżywiania oraz grono lekarzy. Wszelkie dane dotyczące wartości energetycznych i odżywczych produktów zostały opracowane na podstawie:

  • wyników badań analitycznych Instytutu Żywności i Żywienia*,
  • badań pochodzących z innych krajowych ośrodków badawczych,
  • obliczeń na podstawie receptur dla produktów złożonych,
  • prac kompilacyjnych z wykorzystaniem najnowszych dostępnych tabel krajowych i zagranicznych,
  • danych z piśmiennictwa krajowego i zagranicznego.

Dane o wartościach energetycznych i odżywczych określonych potraw zostały obliczone na podstawie receptur z uwzględnieniem wydajności oraz współczynników strat, związanych z zastosowanymi procesami kulinarnymi (gotowanie, pieczenie, smażenie).


Na czym polega skuteczność tej diety i czy jest lepsza niż inne?

Nie obiecujemy niemożliwego! Dieta punktowa nie jest dietą cud. Jeśli oczekujesz cudu - tutaj go nie znajdziesz! Z nami nie schudniesz 5 kg w ciągu tygodnia. Nasz plan zakłada stopniową utratę wagi około 0,6-0,8 kg tygodniowo. Nie będziemy katem dla Twojego organizmu, nie będziemy Cię ograniczać, nie będziemy Ci niczego nakazywać, gdyż tylko stopniowa, długoterminowa i urozmaicona dieta jest skuteczna. Dieta Punktowa uczy zasad racjonalnego odżywiania i jest sposobem na życie, a nie dietą jedną z wielu.

Poprzez wprowadzenie metody punktowej, mechanizmu 5P (5 posiłków), jak również poprzez umożliwienie dostępu do uwag żywieniowych, wskażemy Ci optymalną drogę do uzyskania kształtów o jakich marzysz. Na koniec każdego dnia otrzymasz od nas informacje na temat nadmiaru lub niedoboru określonych witamin, mikro- i makroelementów. System podpowie i wskaże jakie produkty należy wybrać do swojego menu w kolejnych dniach tak, aby zaspokoić ewentualne niedobory.


Na jakiej podstawie przyznawane są punkty do danego produktu? Dlaczego jakiś produkt ma np. 3 pkt, a inny 5 pkt.?

Mechanizm przyznawania liczby punktów dla produktów jest skomplikowanym algorytmem, który jest naszą tajemnicą handlową.
Wartość punktowa nie jest zwyczajnym odwzorowaniem ilości kalorii w produkcie. Jest ona zależna od: kaloryczności, zawartości tłuszczu, węglowodanów, białka itd.

Poniżej podajemy przykładowe wartości punktowe dla wybranych produktów:

  • Jogurt naturalny ok. 2% tłuszczu (kubeczek - 120ml) - 1 pkt.,
  • Serek twarogowy ziarnisty typu Grani (kubeczek - 150g) - 1pkt.,
  • Bułeczka pełnoziarnista (sztuka - 60g) - 1,5 pkt.,
  • Polędwica z indyka (1-2 plastry - 20g) - 0,25 pkt.,
  • Kotlet z piersi kurczaka panierowany smażony (niewielka sztuka - 100g) - 2 pkt.

Pracujemy na licencjonowanych programach oraz cały czas aktualizujemy i poszerzamy naszą bazę żywieniową, w której obecnie znajduje się ponad 900 produktów.


Od czego zależy liczba punktów przyznawana użytkownikowi?

Liczba punktów, którą może otrzymać użytkownik diety jest zależna m.in. od płci, wagi, wieku, aktywności fizycznej.
Osoba szczupła otrzyma więcej punktów niż osoba otyła. Dla przykładu:

  • kobieta lat 30 o wadze 61 kg, wzroście 164 cm, obwodzie w talii 76 cm o aktywności fizycznej małej otrzyma 15 pkt.
  • mężczyzna lat 35, o wadze 83 kg, wzroście 172 cm, aktywności fizycznej umiarkowanej, obwodzie w talii 104 cm otrzyma 18,5 pkt.

 

Dieta Punktowa jest dietą dynamiczną, co w praktyce oznacza, że liczba przydzielonych punktów zmienia się w zależności od postępów odchudzania oraz zmiany aktywności fizycznej. Gimnastyka, sport, wszelkiego rodzaju ćwiczenia mogą powiększyć pulę punktów do wykorzystania w danym tygodniu.

Aby dowiedzieć się więcej na temat swojego limitu punktów zrób indywidualną, bezpłatną analizę.




Co się dalej robi z przydzielonymi punktami?

Uczestnik programu przystępujący do Diety Punktowej otrzymuje konkretną liczbę punktów do wykorzystania w ciągu całego dnia. Punkty są podzielone na 5 posiłków. Np. śniadanie 3 pkt, II śniadanie 2 pkt, obiad 4 pkt, podwieczorek 2 pkt, kolacja 3 pkt.  Wszystkie punkty przydzielone jednego dnia należy wykorzystać. Przez konstrukcję 5P (5 posiłków) staramy się przyzwyczaić Wasz organizm do regularności posiłków zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania. Można nie „wyjeść” wszystkich punktów w ciągu tygodnia i pozostawić sobie 4 pkt na np. weekendowe szaleństwo. Punkty oszczędzone w jednym tygodniu nie mogą zostać jednak wykorzystane w tygodniu następnym.

                             
 

Jak to działa?

Dajemy Wam do dyspozycji kompletny program dietetyczny, w którym każdy produkt ma przypisaną konkretną wartość punktową oraz konkretną gramaturę. Można wybrać np. jedną porcję fasolki lub jej wielokrotność. Nie trzeba niczego samodzielnie liczyć. Program wszystko zliczy za Ciebie. Dla ułatwienia pracy z punktami opracowany został specjalny konfigurator, który krok po kroku prowadzi użytkownika przy układaniu swojego dziennego menu. Posiłki można układać sobie samodzielnie (wybierając to, na co tylko ma się ochotę) lub skorzystać z gotowych zestawów za konkretną liczbę punktów. Nie narzucamy produktów, nie narzucamy potraw - dajemy przepis na sukces, a reszta pozostaje w Waszych rękach!

W zależności od celu jaki użytkownik chce osiągnąć (zrzucić np. 6 kg), program wskaże jak długo potrwa LICZENIE PUNKTÓW z nami.

Dla wygody umożliwiliśmy komponowanie diety dzień po dniu. Jeśli ktoś woli, może ułożyć swoją dietę na cały tydzień (z doświadczenia jednak wiemy, że jest to trudne bo niełatwo przewidzieć na co będzie się miało ochotę za kilka dni). Każdy ułożony dzień można edytować i dowolnie go zmieniać. Jeśli ktoś zaplanował, że na śniadanie zje jogurt naturalny  z płatkami, a zjadł drożdżówkę i wypił kawę - to wystarczy, że wprowadzi odpowiednie zmiany w swojej diecie (w konfiguratorze), a system sam na nowo wszystko obliczy.

Uwaga! Zmiana produktu powinna się odbywać  w tych samych limitach punktowych.
Stworzyliśmy też możliwość łatwego wydrukowania swojej diety, żeby mieć do niej wgląd bez konieczności odwiedzania naszej strony. Wydruk może również stanowić ściągę na zakupy.

Tutaj znajdziecie kilka przykładów tego jak wygląda nasz konfigurator, jak podgląd diety itp.

Czego oczekujemy od naszych użytkowników?

Rzeczą, której wymagamy jest to, aby minimum raz w tygodniu aktualizować swoją wagę. Pokazujemy postępy na wykresie i w zależności od postępów możemy zmienić Ci liczbę punktów (zmniejszyć ją, lub zwiększyć), dlatego to takie istotne.

Chceilibyśmy byście odrzucili stare, niezdrowe nawyki żywieniowe, a przyjęli te zdrowe. Nie spostrzeżecie się nawet kiedy zasady naszej diety wejdą Wam w nawyk. Nie jako uciążliwy obowiązek, ale jako naturalny odruch.
Liczymy na miejsce w Waszej pamięci, w Waszej świadomości, i w życiu tak, aby idea zdrowego odżywania towarzyszyła Wam na co dzień.  

Nasza obietnica...

Stosując się do naszych wskazówek osiągniecie swoją wymarzoną wagę. Ilość zrzuconych kilogramów oraz czas chudnięcia zależy już od Was i Waszego zaangażowania. Zaręczamy, iż dokładamy wszelkich starań, by nasz Serwis był dla Was jak najbardziej przyjazny. Zatem jeśli macie jakieś uwagi lub wskazówki - śmiało do nas piszcie.

Po dołączeniu do Liczących Punkty dostaniecie mail'a wraz ze wskazówkami - prosimy o zapoznanie sie z nimi. Następnie będziecie mogli przystąpić do układania swojej indywidualnej diety.

Pozdrawiamy i życzymy powodzenia.
zespół liczpunkty.pl

 

 

Aby dołączyć do Liczących Punkty, kliknij tutaj!

Zapraszamy ! ! !

 

*Źródło: Tabele wartości odżywczej produktów spożywczych i potraw. H. Kunachowicz., I. Nadolna, B. Przygoda, K. Iwanow – Instytut Żywności i Żywienia. Warszawa 2005. Wydanie III rozszerzone i uaktualnione. Wykorzystanie za zgodą IŻŻ.

 

NEWSLETTER

Chcesz być informowany o nowościach na naszej stronie? Już dziś zarejestruj się i zamów newsletter.